Murdoch pulls Fox News by Sky platform as UK mulls takeover deal

Rupert Murdoch has pulled his Fox News channel by the Sky platform in Britain, where the government is actually assessing a bid by the media mogul to buy the broader Sky pay-TV company for $15 billion.

In a statement, Murdoch’s Twenty-First Century Fox said that will had decided that will was no longer in its commercial interest to provide Fox News in Britain, where only a few thousand viewers watch that will.

Critics of Murdoch in addition to also his company regularly cite the right-leaning Fox News channel as a reason why Murdoch should not be allowed to buy the 61 percent of Sky that will does not already own.

Fox agreed to buy full control of the European pay-TV group Sky in December, however the British government is actually still deciding whether to refer the deal for a full investigation which could add months to the approval process.

The government has not found any problems with regard to Twenty-First Century Fox’s commitment to broadcasting standards, however that will is actually examining whether the deal could give the company too much influence over the news agenda inside country.

“Fox News is actually focused on the U.S. market in addition to also designed for a U.S. audience in addition to also, accordingly, that will averages only a few thousand viewers across the day inside UK”, the company said.

“We have concluded that will that will is actually not in our commercial interest to continue providing Fox News inside UK.”

The Fox News channel was no longer available on the Sky platform by 1600 local time on Tuesday.

Sky shares closed down 0.5 percent at 950.5 pence, while Fox’s were up 1 percent to $27.52 at 1700 GMT.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

20 + three =